Käyttöehdot

1. YLEISTÄ

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Store.Leijonat.fi  (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Suomi-Kiekko Oy. Y-tunnus 3017931-2

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

2. REKISTERÖITYMINEN

2.1. Asiakas rekisteröityy tilaamalla Store.leijonat.fi verkkokaupasta ja syöttämällä toimitustietoihin henkilötietonsa.

2.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia kuten tuotteen palautusoikeus näiden sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti. Sama koskee tilannetta, jossa Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

2.3. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus.

3. HENKILÖTIEDOT JA NIIDEN KÄYTTÖ

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin (Suomi-Kiekko Oy asiakasrekisteri). Henkilötietojen käyttö on kuvattu tietosuojalausekkeessa.

3.2. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot tai muuttaa niitä. Jos asiakas kuuluu uutiskirjelistalle niin hänellä on mahdollisuus myös poistua tästä rekisteristä. Palvelu sisältää tietoja koskevat toimintaohjeet.

4. TUOTTEIDEN TILAAMINEN JA TOIMITUS

4.1. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.

4.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset. Mahdolliset tullit tulevat asiakkaan maksettavaksi eivätkä sisälly hintoihin.

4.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

4.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin 2-5 päivän kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

4.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

5. MAKSUTAVAT

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

6. TILAUKSEN PERUUTTAMINEN JA PALAUTUSOIKEUS

6.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta palvelussa jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Mikäli tilaus jätetään noutamatta, käsitellään tilaus peruutettuna tilauksena. Tilaus on mahdollista peruuttaa myös lähettämällä peruutusilmoitus asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen store.leijonat@finhockey.fi Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen tulee Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 6.2 kuvatulla tavalla.

6.2. Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Tuotteen voi myös vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä mutta tästä on sovittava asiakaspalvelun kanssa erikseen.
Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu.
Tuote ei ole käyttämätön, jos esimerkiksi on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tälläisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan valmistetut yksilölliset kuten kustomoidut pelipaidat.
Tuote voidaan palauttaa postitse myös verkkokaupan asiakaspalautuksena. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava tästä 14 vuorokauden kuluessa.

6.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

6.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusta ei hyvitetä. Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien palautuskustannuksina 40 euroa/tuote.

6.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta ensitilassa tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

6.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua tai lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Mikäli Asiakas peruuttaa tai palauttaa lahjakortilla maksamansa tuotteen tai tilauksen, Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle vastaavan arvoisen lahjakortin verkkokauppaan. Esimerkiksi Asiakkaan lahjakortteina saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

7. TAKUU

7.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

7.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

8. MUUT EHDOT

8.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

8.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

8.3 Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin Leijonat Storen asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen store.leijonat@finhockey.fi. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.